Een goede basis
Onze leerkrachten geven de leerlingen persoonlijke en positieve aandacht. Door oprechte betrokkenheid ontstaat vertrouwen, een goede relatie en een fijne sfeer, waardoor een kind tot leren komt.
Een goed leerklimaat en effectieve leertijd is een voorwaarde om tot leren te komen. Dit bereiken we door het bieden van structuur en duidelijkheid en door leerlingen actief te betrekken bij de les. We besteden niet alleen aandacht aan kennis, maar ook aan vaardigheden.
Op de Regenboog:
- Zetten wij bewust in op de basisvakken: rekenen, taal, spelling en (begrijpend) lezen, begrijpend lezen
- Bieden wij differentiatie in ons lesaanbod door meer zelfstandigheid of juist extra instructie te geven
- Halen we resultaten die liggen boven het landelijk gemiddelde
- Willen we dat iedere leerling groei laat zien op haar eigen niveau
- Voelen leerlingen zich veilig
- Volgen wij de ontwikkeling van leerlingen en brengen het niveau en de onderwijsbehoefte in kaart
- Besteden we aandacht aan het aanleren van kennis en vaardigheden
- Meten we de tevredenheid bij leerlingen, ouders en teamStaan we bekend om de ‘Regenboogvieringen’
- Werken we samen met de kinderopvang (doorlopende leerlijn)
